Haugen H.Ø., Lehmann A. Adverse articulation: Third countries in China – Australia student migration during COVID-19. Dialogues in Human Geography, 2020, vol. 10, no. 2, pp. 169–173. DOI: 10.1177/2043820620934939
Международная академическая мобильность в России. Тенденции, виды, государственное стимулирование / С.В. Рязанцев [и др.] // Экономика региона. 2019. Т. 15. № 2. С. 420–435. DOI: 10.17059/2019-2-9
Rhoads R.A. In the service of citizenship: A study of student involvement in community service. The Journal of Higher Education, 1998, vol. 69, no. 3, pp. 277–297.
Watermeyer R. [et al.]. COVID-19 and digital disruption in UK universities: Afflictions and affordances of emergency online migration. Higher Education, 2021, vol. 81, pp. 623–641. DOI: 10.1007/s10734-020-00561-y
Ковба Д.М., Грибовод Е.Г. Международная академическая мобильность сквозь призму теории «мягкой силы» // Образование и наука. 2019. Т. 21. № 10. С. 9–31. DOI: 10.17853/1994-5639-2019-10-9-31
Ростовская Т.К., Скоробогатова В.И., Лукьянец А.С. Особенности образовательной миграции в контексте цифровизации // Информационное общество. 2021. № 3. С. 32–40.
Cairns D. [et al.]. Conclusion: Youth migration in the age of pandemic immobility. The Palgrave Handbook of Youth Mobility and Educational Migration. Springer Nature, 2021. Pp. 465–475.
Вань С. Китайские школьники больше не решаются на учебу в США // Международное высшее образование. 2021. № 105. С. 19–21.
Тарадина Л.Д., Шлентова А.Е., Ивашкевич А.А. Трансформация академической привлекательности стран в условиях пандемии // Университетское управление: практика и анализ. 2021. Т. 25. № 1. С. 117–130. DOI: 10.15826/umpa.2021.01.009
Скоробогатова В. И. Правовое регулировании трудоустройства иностранных студентов и выпускников: зарубежный и российский опыт // Вестн. Саратов. гос. юрид. акад. 2021. № 1 (138). C. 246–255. DOI: 10.24412/2227-7315-2021-1-246-255
Суворова В.А., Бронников И.А. Международная образовательная миграция как «ресурс мягкой силы» в эпоху глобализации // Управление. 2019. Т. 7. № 4. C. 131–139. DOI: 10.26425/2309-3633-2019-4-131-139
Adedoyin O.B., Soykan E. COVID-19 pandemic and online learning: The challenges and opportunities. Interactive Learning Environments, 2020, pp. 1–13. DOI: 10.1080/10494820.2020.1813180
Плетнева Ю.Э., Очирова Г.Н. Влияние пандемии COVID-19 на положение иностранных студентов в России // Научное обозрение. Сер. 1: Экономика и право. 2020. № 3. С. 146–154. DOI: 10.26653/2076-4650-2020-3-13
Cairns D. [et al.]. Immobility, precarity and the COVID-19 pandemic: The impact of lockdown on international students in Portugal. Journal of Youth Studies, 2021, pp. 1–15. DOI: 10.1080/13676261.2021.1948981
Afzali М., Ryazantsev S.V., Shakeri А. The psychological impacts of quarantine on international students' life satisfaction in Russia during coronavirus COVID-19 // Проблемы социальной гигиены, здравоохранения и истории медицины. 2020. Т. 28. № 6. С. 1231–1239.
De Lange T. COVID-19 migration policy measures for international students and graduate job searchers: A lost round in the battle for brains. Frontiers in Human Dynamics, 2020. DOI: 10.3389/fhumd.2020.594420
Choudaha R. Three waves of international student mobility (1999–2020). Studies in Higher Education, 2017, vol. 42, no. 5, pp. 825–832. DOI: 10.1080/03075079.2017.1293872
Mok K.H. [et al.]. Impact of COVID-19 pandemic on international higher education and student mobility: Student perspectives from mainland China and Hong Kong. International Journal of Educational Research, 2021, vol. 105. DOI: 10.1016/j.ijer.2020.101718
Shields R. Globalization and international student mobility: A network analysis. Comparative Education Review, 2013, vol. 57, no. 4, pp. 609–636. DOI: 10.1086/671752
Bound J. [et al.]. The globalization of postsecondary education: The role of international students in the US higher education system. Journal of Economic Perspectives, 2021, vol. 35, no. 1, pp. 163–184. DOI: 10.1257/jep.35.1.163